torstai 3. helmikuuta 2011

Leipuri hiiva

Tänään olisi tarkoitus leipoa, tosin en itselleni vaan ystäväni pyysi minua tekemään juhliisa mokkapaloja. 
- Herranjestas, voi olla vaikeaa olla maistamatta kakkutaikinaa tehdessä! Eihän tippa tapa, mutta kyse on periaatteesta. Olen herkkujen suhteen melko ON- tai OFF- ihminen. Tällä tarkoitan sitä että joko syön niitä herkkuja ja paljon tai sitten en salli itselleni mitään. En oikein koskaan ole osannut herkutella järkevästi, mutta mieli tekisi opetella senkin takia että olisi laihdutusurakan jälkeen helpompi pitää painohallinnassa ettei kilot ilmesty taas takaisin. Pitäisi opetella se kultainen sääntö, että vähän on juuri sopivasti minulle. Tekisi mieli sallia itselleni jokunen herkku ystäväni juhlissa, jotka on tulevana viikonloppuna.. Jos kuitenkin lipsahdan, täytyy tehdä itsensä kanssa sellainen diili että ensi viikolla teen sitten kaksi vähän pitempää lenkkiä!

2 kommenttia:

  1. Tuo kultainen keskitie on niiiin vaikea! Nimimerkillä Ei oo tullu vielä opittua itsekään. Viime aikoina oon kuitenkin oppinut syömään vähän hitaammin. Ehkäpä muut on ehtiny sillä välin syömään loput :)

    VastaaPoista
  2. On se kyllä ihmeen vaikeaa aikuiselle ihmiselle. Minä olen täysin mielitekojen ohjailtavissa, ja heikko herkuille. Ja tulihan niitä leipomuksiakin maistettua vähäsen.. Noh, huomenna sitten luvassa tasoittava pitkä lenkki!

    VastaaPoista